Ubytovatel: Hana Vagundová - Drgáčová
Adresa: Lužice, Pekařská 18 696 18, IČO: 08193568
Bankovní spojení: účet č.
(dále jen „ubytovatel”)
a
jméno a příjmení (firma): …………………………………………………………………………………
(IČ, DIČ): ……………………………………
(sídlo): …………………………………………………………………………………
(Bankovní spojení): …………………………………………………………………………………
kontakt .................................
(dále jen „ubytovaný”) uzavřeli dále uvedeného dne, měsíce a roku ve smyslu ustanovení
občanského zákoníku v platném znění tuto Smlouvu o poskytnutí ubytovacích služeb.
Smlouva o poskytnutí ubytovacích služeb může být sjednána elektronicky, telefonicky nebo jinak, kdy ubytovaný učiní objednávku a ubytovatel
objednávku přijme. Obě strany projeví svobodnou vůli.
Sanitární a Provozní řád
I. ZÁKLADNÍ ÚDAJE
Místo podnikání :Lužice, Jabloňová
e-mail: vagunda@seznam.cz
tel : 728 557 664
Identifikace provozovatele:
název a sídlo firmy: Jiří Vagunda-Drgáč
Pekařská 792/18 Lužice 696 18
živnostenské listy
_
___evid. číslo, IČO 12438910 Jiří Vagunda-Drgáč
tel.:728557664
Vzdělání odpovědné osoby a délka její praxe v oboru: ÚSO, 20 let
II. PODMÍNKY ČINNOSTI
Rozsah poskytovaných služeb
Ubytovací zařízení Apartmány Lužičan (dále jen apartmány) je určeno ke krátkodobému ubytování hostů. Je podřízeno řízení majitelů Haně a Jiřímu Vagundovým. Provoz je trvalý.
Ubytovací kapacita jsou dva samostatné stejné apartmány. Každý z nich obsahuje 5 lůžek ve dvou ložnicích /3+2, možná přistýlka/, koupelnu, samostatné WC, kuchyňku s jídelnou a odpočinkovou částí , terasou. Celková rozloha každého apartmánu je 100 m2. Další služby nejsou provozovány.
V apartmánech není povoleno přechovávat zvířata (psy, kočky a pod.). V celém objektu /mimo terasy/ je zakázáno kouřit.
Apartmány jsou vybaveno základním zařízením pro krátkodobé ubytování. Hosté mají k dispozici televizí, kuchyňský kout s vybavením, klimatizaci /za příplatek/, úschovnu kol. K přípravě stravy je určena kuchyňka vybavená zařízením.
Voda je z veřejného vodovodního řádu, teplá voda je z místního bojleru, objekt je napojen na veřejnou kanalizaci. Vnitřní části rozvodů nemají slepé části.
Odvětrání je přirozené okny i nuceně. V objektu jsou klimatizace.
- ložnice a kuchyňka - přirozeně okny
- koupelna – okny i nuceně přes fasádu mimo objekt
- wc – nuceně přes fasádu mimo objekt
- kuchyňka – nad vařící částí nuceně /digestoř/ přes fasádu mimo objekt
- v pokojích klimatizace – čištění filtrů 2 x ročně
Osvětlení - denním, umělým, případně sdruženým osvětlením
- wc pouze umělým světlem
Vytápění elektrické podlahové odporové
Povrchová úprava stěn – omítka s nátěrem
Typ podlahové krytiny – keramická
Vybavení nábytkem – omyvatelný
III. ZÁSADY PREVENCE VZNIKU INFEKČNÍCH A JINÝCH ONEMOCNĚNÍ
VČETNĚ PODMÍNEK DEZINFEKCE
Obecné zásady provozu zařízení, v němž jsou poskytovány ubytovací služby
• počet zaměstnanců – pouze provozovatelé
• sociální zázemí zaměstnanců (šatny, sprchy, WC, denní místnost) - není
• druh a způsob užívání osobních ochranných pracovních pomůcek – gumové rukavice
• zásady osobní hygieny zaměstnanců
• zodpovědní pracovníci Hana a Jiří Vagundovi
a) Desinfekce hygienických zařízení (WC, koupelny, sprchy) se provádí před nástupem hostů, nejméně 1 x týdně, je prováděn savem /1:10 s 15 ti minutovým intervalem působení/ / a prostředky určené k desinfekci z nabídky obchodů v malospotřebitelském balení dle návodu /. Při desinfekci jsou používány jednorázové ochranné gumové rukavice. O desinfekci vést záznamy /datum, prostředek, místnost, jméno/. Použité obaly likvidovat dle instrukcí výrobce.
b) Dezinsekce při výskytu hmyzu (odborná firma)
c) Deratizace - běžná 1 x ročně. Další dle potřeby (odborná firma), vlastní evidence.
Úklid všech prostor se provádí před nástupem hosta, nejméně 1 x týdně ( plochy pokryté koberci se vysávají, hladké povrchy podlah se stírají na vlhko), úklid s použitím desinfekčních prostředků se provádí nejméně jednou týdně. Nejméně jednou za čtvrt roku je prováděn všeobecný úklid (včetně mytí oken, dveří, svítidel, vyčištění matrací). Odpadkové koše se vyprazdňuje, očistí a desinfikují před nástupem hosta, nejméně 1 x týdně. Pomůcky pro úklid se ukládají v uzavíratelná skříň, umístěné v přístavbě.
Odpovědná osoba: Hana Vagundová
ZÁKLADNÍ ZÁSADY
• při poskytování ubytovacích služeb je nutno trvale a důsledně činit opatření k zamezení vzniku a šíření infekčních a jiných onemocnění
• v případě používání pracovního oděvu je nutno pracovní oděv a civilní oděv ukládat odděleně
• pracovní oděv zaměstnanců musí být udržován v čistotě, uvést interval výměny prac. oděvu, v případě potřeby zajistit výměnu oděvu ihned
• používané osobní ochranné prostředky musí odpovídat prováděné pracovní činnosti, musí být čisté a bezpečné pro zdraví osob
• doporučuje se zabezpečit lékárničku první pomoci:
standardní požadavky na vybavení lékárničky
Opthal
analgetikum volně prodejné
virucidní dezinfekční prostředek na kůži
lokální hemostyptikum (např. Gelaspon, Traumacel)
gáza hydrofilní 6,5x7,5 cm sterilní
náplast v roli 2,5 cm x 2 m, náplast – rychloobvaz 8 cm x 1 cm
obinadlo hydrofilní sterilní 8 cm x 5 cm, obinadlo škrtící pryžové
trojcípý šátek, nůžky, rouška resuscitační pro dýchání z úst do úst, ochranné
rukavice latexové
• po provedení „nečisté“ práce např. po manipulaci s použitým prádlem, odpadem je nutno provést důkladné omytí a dezinfekci rukou
• je nutno zamezit vstupu nepovolaných osob a zvířat do zázemí zařízení
• úklidové prostředky je nutno udržovat v čistotě
IV. ZACHÁZENÍ S PRÁDLEM
Používání vlastního ložního prádla ubytovaných klientů se neakceptuje.
Druh prádla – povlečení, ručníky, osušky, utěrky
a) Čisté prádlo
- uloženo samostatně v prostorách sídla firmy ve vyčleněném prostoru, Je přepraveno do apartmánů v přepravních bexech z PVC určených pro čisté prádlo tak, aby nedošlo k druhotné kontaminaci. Při praní, sušení a žehlení je odděleno od ostatního prádla.
Výměna – po každém ubytovaném, jinak dle potřeby, nejméně však jednou za 14 dnů, ručníky, osušky a utěrky dle potřeby, nejméně 1 x týdně, záclony 1 x za tři měsíce. Při veškeré manipulaci s prádlem musí být čisté prádlo dopravováno a udržováno zásadně odděleně od prádla použitého
b) Špinavé – je sejmuto tak, aby nepřišlo do styku s čistým prádlem, použité ložní prádlo se třídí v místě použití; v ubytovací části se nesmí použité prádlo dále jakkoliv přetříďovat či roztřepávat, je uloženo do přepravních boxů z PVC určených pro špinavé prádlo. Při kontaminaci biologickým materiálem je k praní přidána desinfekce a práno na 80 stupních C. Při manipulaci s použitým prádlem, zvláště pak prádlem znečištěným biologickým materiálem (např. stolicí) je nutno používat osobní ochranné pracovní pomůcky (ochranný oděv, rukavice)
Zodpovídá p. Vagundová
ZPŮSOB OČISTY PROSTŘEDÍ UBYTOVACÍHO ZAŘÍZENÍ
Ke skladování a uložení čistících a desinfekčních prostředků je určena uzavíratelná skříň, umístěna v přístavbě.
Úklid všech prostor se provádí před nástupem hosta, nejméně 1 x 14 dní ( plochy pokryté koberci se vysávají, hladké povrchy podlah se stírají na vlhko), úklid s použitím desinfekčních prostředků se provádí nejméně jednou týdně. Nejméně jednou za čtvrt roku je prováděn všeobecný úklid (včetně mytí oken, dveří, svítidel, vyčištění matrací utření parapetů, nábytku vč. vnitřních prostor). Odpadkové koše se vyprazdňují, očistí a desinfikují před nástupem hosta, nejméně 1 x týdně. Pomůcky pro úklid se ukládají v uzavíratelná skříň, umístěné v přístavbě.
a) Desinfekce hygienických zařízení (WC, koupelny, sprchy) se provádí před nástupem hostů, nejméně 1 x týdně, je prováděn savem /1:10 s 15 ti minutovým intervalem působení/ / a prostředky určené k desinfekci z nabídky obchodů v malospotřebitelském balení dle návodu /. Při desinfekci jsou používány jednorázové ochranné gumové rukavice. O desinfekci vést záznamy /datum, prostředek, místnost, jméno/. Použité obaly likvidovat dle instrukcí výrobce.
b) Dezinsekce při výskytu hmyzu (odborná firma)
c) Deratizace - běžná 1 x ročně. Další dle potřeby (odborná firma), vlastní evidence
interval malování – dle potřeby, nejméně 1 x za 5 let
interval odstraňování odpadů z vnitřních prostor zařízení do shromažďovacích nádob (kontejnery, popelnice) – dle potřeby, nejméně 1x týdně.
interval vývozu popelnic je 14 dní – dle OÚ Lužice
zodpovědní pracovníci Hana Vagundová
ZÁKLADNÍ ZÁSADY PŘI PROVÁDĚNÍ MECHANICKÉ OČISTY A CHEMICKÉ DEZINFEKCE
• mechanická očista je soubor postupů, které odstraňují nečistoty a snižují počet mikroorganismů
• čistící prostředky, případně čisticí prostředky s dezinfekčním účinkem se aplikují buď ručně nebo pomocí mycích a čistících strojů
• všechny úklidové pomůcky a přístroje se udržují v čistotě
• úklidové pomůcky se po použití dezinfikují a suší v úklidové komoře
• nutno rozlišit (např. barevně) úklidové pomůcky dle účelu použití (na pokoje, hygienické zařízení a WC, na plochy, podlahy apod.)
• dezinfekcí se rozumí soubor opatření ke zneškodňování mikroorganismů pomocí fyzikálních, chemických nebo kombinovaných postupů, která mají za cíl přerušit cestu nákazy od zdroje k vnímavé fyzické osobě
• zák. č. 120/2002 Sb., o podmínkách uvádění biocidních přípravků a účinných látek na trh a o změně některých souvisejících zákonů
• při volbě postupu dezinfekce se vychází ze znalostí cest a mechanizmů přenosu infekce a z možnosti ovlivnění účinnosti dezinfekce faktory vnějšího prostředí a odolnosti mikroorganizmů
• při použití chemických přípravků se postupuje podle návodu výrobce (návod na ředění, doba působení, užívání osobních ochranných pracovních pomůcek)
• dezinfekční roztoky se připravují vpravením odměřeného (odváženého) dezinfekčního prostředku do odměřeného množství vody (odhadování množství není přípustné – ani zvyšování koncentrace za účelem zkrácení doby expozice – působení). Připravují se bezprostředně před použitím
• dezinfekce se provádí omýváním, otíráním, ponořením, postřikem, formou pěny nebo aerosolem
• předměty a povrchy kontaminované biologickým materiálem se dekontaminují přípravkem s virucidním účinkem, poté následuje mechanická očista
• při použití dezinfekčních přípravků s mycími a čistícími vlastnostmi lze spojit etapu čištění a dezinfekce.
k zabránění vzniku selekce případně rezistence mikrobů vůči přípravku dlouhodobě používanému se střídají dezinfekční přípravky s různými aktivními látkami (doporučuje se střídání v intervalu 1 měsíc).
VI. Další údaje
V Lužicích dne 15.10.2012
Jiří Vagunda-Drgáč, v.r. - provozovatel
Přílohy :
kopie kolaudační rozhodnutí (příp. rozhodnutí o změně účelu užívání) vydané věcně a místně příslušným stavebním úřadem
prostorové dispozice – důkladný a přesný popis využití jednotlivých místností + výkresová příloha